Posted april 29, 2016 by Silke - Boek in wonderland in Adult, Reviews, Romans, Uncategorized / 0 Comments

Auteur: Laura Florand
Uitgever: Kensington
Pagina’s: 303
Uitgave: Paperback
images9cxhej2yimages9cxhej2yimages9cxhej2ystar-half-full

Synopsis:

De knappe fransman Sylvain Marquis weet wat vrouwen willen – chocolade. Hij heeft zich dan ook jarenlang getrained om zich met chocolade een weg in een vrouws hart te veroveren.  De Amerikaanse Cade Corey is dan weer de erfgename van een groot fortuin. Maar toch kan ze niet kopen wat ze zo graag wil: De geheimen waar Sylvain mee speelt in zijn parijse laberatorium. De chocolade tovenaar wil kost wat kost zijn geheimen beschermen tegen de keizerin van de Amerikaanse chocoladereep. Maar geheimen die niet gekocht kunnen worden, kunnen natuurlijk wel gestolen worden. En wat met je hart?

Soms moet een boek mij hetzelfde gevoel geven als een grote mok warme thee en een stuk chocolade The chocolate thief voldoet perfect aan deze eis! Het is een zeemzoet, romantisch boek. Typische chicklit, maar af en toe heb ik daar nood aan. Een “guilty pleasure” net zoals een doos chocolaatjes van mijn favoriete chocolatier in de stad.

Het verhaal is zonder twijfel erg voorspelbaar en vol stereotypes. Een rijke Amerikaanse erfgename die naar Parijs reist om het familiefortuin te vergroten, maar daar ontdekt dat het leven meer te bieden heeft.

Terwijl ik dit boek aan het lezen was stelde ik regelmatig vast dat dit is hoe een romance voor volwassenen moet zijn. Want er zitten behoorlijk wat stomende scenes in dit boek. En dat kan ik zeker wel appreciëren. Mensen die mijn reviews al een tijdje volgen weten dat ik een dosis seks in een boek zeker kan plaatsen en er ook effectief van kan genieten. Niet dat ik een seks verslaafde ben. Maar wanneer een boek een relatie tussen twee volwassenen in beeld brengt, dan is het niet meer dan realistisch dat hier lichamelijk contact aan te pas komt. En dan heb ik het niet over handjes vasthouden en af en toe eens passioneel zoenen. Een realistische weergave van een relatie houdt seks in op een bepaald punt. Het hoeft zeker geen vijftig tinten grijs te zijn, maar wanneer twee mensen zich aangetrokken voelen tot elkaar dan volgt er al eens wat actie tussen de lakens. The chocolate thief lost deze verwachtingen zonder veel problemen in.

Natuurlijk is dit boek niet zonder fouten. Ikzelf ergerde mij bevoordeeld dood aan het willekeurig gebruik van Franse woorden of uitdrukkingen en dit bijna elke 5 zinnen. Ik begrijp dat dit gebruikt werd als sfeer creatie. Maar het zorgde er eerder voor dat je leeservaring onderbroken werd. Het werd ook erg willekeurig gebruikt. Ik had het misschien meer kunnen appreciëren als er een soort van consistentie in had gezeten?

Daarbovenop was ik geen grote fan van Sylvian. Ik weet dat ik waarschijnlijk een van de weinige lezers ben die niet smoorverliefd op hem werd. Maar eerlijk waar, hij kon me maar matig bekoren. Hij heeft zeker zijn goede kanten, maar de manier waarop hij neerkijkt op Cades familiebedrijf vond ik gewoon vreselijk en onrespectvol.

Personages:imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08
Opzet van het verhaal:imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08
Snelheid van het verhaal:imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08imagesSW7HTJ08

The chocolate thief is voor mij de volwassen versie van Stephanie Perkins Anna & The French Kiss. Licht, luchtig en zonder angst of duistere momenten. Perfect om even weg te dromen en je hoofd helemaal leeg te maken.